Followers

Friday 16 January 2009

Berita Sukarelawan AmalMalaysia Dari Kaherah

Kaherah, 16 Januari. Deligasi Yayasan Amal Malaysia hari ini telah mengunjungi rakyat Palestin yang menjadi mangsa kekejaman Zionis di Hospital Institut Nasir, Kurnish Nile berdekatan dengan Bandar Shoubra, Mesir. Seramai 42 orang mangsa ditempatkan di hospital ini . Seramai empat orang masih kritikal di Unit Rawatan Rapi (ICU) di hospital tersebut.

Delegasi yang menuju ke sempadan Mesir Palestine tersebut diiringi wakil pelajar malaysia di Mesir dalam kunjuangan ke hospital tersebut. Mereka yang terkandas untuk menuju ke sempadan Mesir Gaza mengambil kesempatan tersebut sebelum menerima isyarat dari pihak pentadbiran Gaza untuk meneruskan misi kemanusiaan dari Malaysia.

Pasukan Sukarelawan yang terdiri dari 6 orang tersebut terdiri dari Presiden AMAL dan Ketua Biro Hubungan Antarabangsa Tuan Haji Hussin Ismail, Timbalan Presiden AMAL dan Ketua Biro Kebajikan Tuan Haji Jamuliddin Hj Elias, Naib Presiden 2 dan Ketua Biro Perubatan YB Dr Hamdan Mohamed Khalib, Naib Presiden 1 dan Ketua Biro Kemnusiaan dan Relief Yayasan Amal Malaysia YB Dr Hj Abd Rani Osman, Pengerusi AMAL Cawangan Selangor YB Dr Ahmad Yunus Hairi dan seorang wartawan. AMAL telah di amanahkan oleh Kerajaan Negeri Selangor untuk mengetuai rombongan perubatan ke Gaza Palestine dengan membawa dana lebih dari RM 600,000.00 (Sumber : www.amalmalaysia.net)

Deligasi AmalMalaysia bakal melaksanakan misi perubatan dan menyerahkan bantuan ubat-ubatan dan keperluan semasa kepada wakil pihak gerakan Islam di Gaza untuk diagihkan kepada mangsa-mangsa yang terlibat selain sokongan moral dan sokongan padu mewakili ummat Islam Malaysia.

Semoga Allah senantiasa bersama mereka.

Sekian.

Akhukum
Pejuang Kecil

7.30 malam, 19 Muharram 1430
St. Thresa, Shoubra Kaherah.

0 comments:

22 safar 1430

 
Pejuang Kecil © 2007 Template feito por Templates para Você