Followers

Saturday 17 January 2009

Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang : Bersyukur dengan kemenangan

KUALA TERENGGANU , 17 Jan :- Semua petugas diseru supaya bersyukur kepada Allah dengan anugerah kemenangan di kuala Terengganu walaupun perlawanan yang dihadapi dalam keadaan padang tidak rata dan penyalahan gunaan jentera kerajaan dengan belanja yang besar, namun Allah bagi kita kemenangan. Demikian antara ucapan Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Hj. Abdul Hadi Awang dalam ucapan sempena meraikan kemenangan Calon PAS, Hj. Abdul Wahid Endut yang diadakan di Markaz Tarbiyah PAS Kuala Terengganu di sini .

Hadir sama dalam majlis tersebut ialah Timbalan Presiden PAS, Ust. Nasharudin Mat Isa, Pesuruhjaya PAS Negeri, Dato' Hj. Mustapa Ali, Timbalan Pesuruhjaya, Dato' Abu Bakar Chik, Ahli Parlimen Kuala Terengganu yang baru diumumkan kemenangannya, Hj. Abdul Wahid Endut dan Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri yang menjadi pengerusi majlis, Ust. Azman Shapawi.

Presiden PAS mengimbas kekalahan pada PR tahun 2004 di mana kita kehilangan Terengganu dalam masa yang sama kita kehilangan pemimpin HAMAS, Syeikh Ahmad Yassin syahid ditembak oleh Yahudi. "Hari ini kita mendapat kemenangan bersama dengan berita yang mengatakan pejuang-pejuang Palestin yang dilaporkan mendapat kemenangan awal menentang Yahudi", katanya.


"Marilah kita sambut kemenangan ini dengan cara kita, bersyukur dan tidak sombong serta rendah diri. Mudah-mudahan ianya dapat menarik sokongan lebih baik kepada kita di masa akan datang". Tegas Hj. Hadi.

Mengulas kemenangan itu, beliau mengatakan kemenangan ini pasti memberi kesan kepada politik negeri Terengganu dan Malaysia.

Beliau juga mengucapkan tahniah kepada semua petugas dan anak muda yang patuh dengan arahan sambil memberi jaminan akan diadakan satu majlis secara besar-besaran untuk meraikan kemenangan ini.

Sebelum itu Ahli Parlimen baru Kuala Terengganu semasa memberikan ucapan sulungnya dalam majlis yang sama mengucapkan terima kasih kepada semua petugas yang datang dari seluruh pelusuk negara.

"Saya Insya Allah akan susun jadual untuk turun kesemua negeri sebagai tanda ucapan terima kasih" Jelas Wahid.

Ust. Abu Bakar Chik juga menyampaikan ucapan ringkas berupa satu arahan dan pengumuman supaya pada malam ini tidak ada perarakan .

Sumber: idhamlim.blogspot.com

Tahniah buat semua pejuang Islam dan para petugas

Akhukum
Pejuang Kecil

0 comments:

22 safar 1430

 
Pejuang Kecil © 2007 Template feito por Templates para Você