Followers

Monday 11 May 2009

Aqidah Perjuangan: Kerajaan Allah Berkuasa Mengatasi Makar Kerajaan Haram Perak

Imanilah firman Allah:

وَقَدْ مَكَرُواْ مَكْرَهُمْ وَعِندَ اللّهِ مَكْرُهُمْ وَإِن كَانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ. فَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ


Dan sesungguhnya mereka telah membuat makar yang besar padahal di sisi Allah-lah (balasan) makar mereka itu. Dan sesungguhnya makar mereka itu (amat besar) sehingga gunung-gunung dapat lenyap karenanya. Kerana itu janganlah sekali-kali kamu mengira Allah akan menyalahi janji-Nya kepada rasul-rasul-Nya; sesungguhnya Allah Maha Perkasa, lagi mempunyai pembalasan. Ibrahim ayat 46-47

Lapan Mei lalu seusai kemegahan kuasa yang ditunjukkan oleh "Pakatan Haram" di DUN Perak, Kemas berdiri di atas mimbar Rusila , Tok Guru Ayah Chik mengulas isu pencabulan Dun Perak dengan penuh tenang dan yakin membaca, mengimani dan membenarkan ayat di atas yang menyatakan tentang perancangan jahat golongan tertentu melawan kehendak Allah namun Allah maha bijaksana mengalahkan perancangan kotor itu walau sehebat mana sekali pun.

Dalam amanatnya Tok Guru memasakkan tunjang akidah yang sepatutnya kita sematkan di dada bagi bekalan menghadapi kemelut tunjuk kuasa haram kerajaan haram perak yang dipimpin oleh Dr Zamri.Tok Guru berpesan kita ummat Islam wajib yakin kerajaan Allah lebih berkuasa dari pada "Kerajaan Haram Perak" itu.

Fahamnya, jangan sesekali merasakan kita terlalu berkuasa sehingga tanpa sedar kita tidak lagi memandang betapa ada lagi kuasa yang lebih tinggi iaitu kerajaan Allah. Allah adalah pemilik segala kerajaan, (Al Malikul Mulk) Raja kepada segala raja-raja.

"Untuk siapa kerajaan hari ini, Hanya sanya untuk Allah Yang Maha Perkasa".

Hari ini Allah telah membuktikan kebenaran dengan kemenangan "YAB Menteri Besar Halal" dari Pakatan Rakyat mengalahkan "Pakatan Haram" "Menteri Besar Haram" yang merampas kuasa Kerajaan Perak. Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengumumkan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak yang sah, maka yang haram semakin jelaslah taraf haramnya.

Jelas, pegangan yang harus kita pasak di dalam hati ialah keyakinan kepada Allah dalam setiap perkara.Apakah maknanya, Maknanya walaupun sekiranya Allah mentaqdirkan keputusan berpihak kepada kerajaan haram sekali pun kita tetap berpihak kepada ketentuan Allah dengan syarat kita telah berjuang semampu daya sehabis usaha.

Tetapi sudah terbukti, Allah mengurniakan kemenangan yang tidak disangka itu kepada Pakatan Rakyat. Ia membuktikan kebenaran yang kita perjuangkan mengalahkan makar jahat pakatan "MB Haram" Perak.

Andai keputusan mahkamah menyatakan Pakatan Rakyat kalah sekalipun, sangka baik kepada Allah itu teytap wajib. Allah mengetahui segalanya, mungkin itu untuk menguji kekuatan iman kita.

Tetapi syukur tidak terhingga kehendak kita direstu Allah, maka Pakatan Rakyat mencapai kemenangan yang bermakna di mahkamah tinggi.

Syukur, Alhamdulillah.

Kesilapan Pakatan Zamri: Tidak Sedar Kerajaan Allah lebih Berkuasa.

Mungkin "Pakatan Zamri" yang bekerjasama dengan Dato SUK Perak kurang meneliti bahawa ada lagi kuasa yang lebih gagah dan agung dari leluasa "Kerajaan Haram" mereka itu. Ketahuilah kuasa besar itu adalah Kerajaan Allah. Keyakinan mereka mungkin menyatakan bahawa mereka perlu langgar dahulu apa yang ada untuk mendapatkan kuasa walupun melalui jalan yang pincang dan zalim, kemudian melalui segala jentera yang ada mereka akan cuba mengubah kembali pemikiran rakyat supaya pulang ke pangkuan mereka.

Mereka juga mungkin lupa bahawa Allah sedang memerhati gelagat mereka. Bukankah Allah telah berfirman:

وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الأَبْصَارُ

Dan janganlah sekali-kali kamu (Muhammad) mengira, bahwa Allah lalai dari apa yang diperbuat oleh orang-orang yang lalim. Sesungguhnya Allah memberi tangguh kepada mereka sampai hari yang pada waktu itu mata (mereka) terbelalak. Ibrahim ayat 42


Perancangan jahat mereka ini bukan sahaja tidak dilihat zalim oleh sesetengah pihak malah ada golongan yang cenderung menyokong malah mendokong untuk menjayakan agenda yang tidak bertamadun dan zalim ini. Mereka ini terdiri daripada Dato SUK Perak dan sekelompok golongan pegawai kerajaan yang tidak beramanah. Mereka tidak mengendahkan peringatan Allah dalam firmannya.

وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُونَ


Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolong pun selain daripada Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan. Hud ayat 113


Malang sekali apabila ada insan yang namanya dan keturunannya muslim, tetapi tanpa disedari pegangan aqidahnya agak pincang.Orang yang beraqidah mantap tentu mereka akan beriman dan berpegang dengan ayat diatas.

Seruan keinsafan kepada Dato SUK Perak dan segolongan yang bersama beliau, Bentara Dewan yang enggan melaksanakan arahan Tuan Speaker, begitu juga pegawai-pegawai polis yang turut sama terlibat mengkhianati Kerajaan Perak semasa di bawah pimpinan YAB Nizar, bertaubatlah kepada Allah dan segeralah menuntut maaf anda sebelim terlambat. Bahkan mereka bukan sahaja mengkhianati kerajaan yang sah malah mereka terbukti cenderong kepada "Pakatan Haram" BN yang zalim yang menjatuh dan menafikan hak kerajaan yang sah di Perak.

Mungkin setelah mendengar keputusan mahkamah tersebut juak-juak yang merancang kejatuhan Kerajaan Perak pimpinan Nizar pasti terketar-terketar bimbang mereka akan menerima sesuatu yang "ngeri" setelah tampuk pemerintahan Kerajaan Perak kembali semula kepada Pakatan Rakyat.

Mungkin ada di kalangan mereka yang menyesal dan terfikir sejenak, rupa-rupanya ada lagi kuasa yang lebih besar dari kuasa haram mereka. Memang benar dan sahih bahawa kuasa dan perancangan Allah telah mengatasi perancangan jahat mereka, mungkin itulah yang mereka tidak mengimaninya ketika galak merancang perbuatan jahat itu.

Ingat!, mereka bukan hanya cenderung kepada kezaliman bahkan mereka adalah pengkhianat amanah rakyat.yakinlah mereka akan menerima balasan Allah sekiranya mereka enggan kembali bertaubat kepada Allah.

Ingat!, aqidah kita ialah beriman dengan kekuasan kerajaan Allah.

Kerajaan Haram : Pengajaran Dari Kisah Firaun

Firaun juga dahulunya melalukan perancangan yang paling jahat dan keji semata-mata ingin kekal berkuasa. Rancangan Firaun disebut Allah:

يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءكُمْ وَفِي ذَلِكُم بَلاء مِّن رَّبِّكُمْ عَظِيمٌ

mereka menyembelih anak-anakmu yang laki-laki dan membiarkan hidup anak-anakmu yang perempuan. Dan pada yang demikian itu terdapat cobaan-cobaan yang besar dari Tuhanmu. Baqarah ayat 49


Jangan sesekali kita lupa pengajaran dalam kisah Firaun yang dinyatakan Allah ini. Firaun yang mendapat tanda kejatuhan kerajaannya ditangan seorang pemuda yang bakal muncul dari kalangan Bani Israel jelas bimbang dan gelabah. Lalu Firaun yang terkenal jahat dan kejam ini merancang dengan makar yang paling jahat di atas muka bumi iaitu membunuh semua bayi lelaki dan mengekalkan bayi perempuan Bani Israel. Namun perancangan Allah mengatasi perancangan jahat Firaun, maka Nabi Musa yang telah ditentukan Allah bagi menjatuhkan kerajaan Firaun akhirnya membesar di dalam istananya sendiri. Perancangan Allah yang sangat tidak terjangkau oleh akal tetapi itulah hakikatnya. Akhirnya kerajaan Firaun dihancurkan Allah.

وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ وَأَنتُمْ تَنظُرُونَ


Dan Kami tenggelamkan (Firaun) dan pengikut-pengikutnya sedang kamu sendiri menyaksikan. Al Baqarah ayat 50


Oleh itu, insaflah wahai manusia. Berimanlah dengan kekuasaan kerajaan Allah dan ingatlah Allah akan memberikan kekuasaan kepada sesiapa yang dikendakinya.Maka jika kamu menerima amanah memakmurkan bumi ini maka tunaikanlah kehendak dan perintah Allah.

Itulah sebaik-baik pemimpin dan pemerintahan.

Buat sekalian pemerintah hayatilah firman Allah:

الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ

"(yaitu) orang-orang yang jika Kami teguhkan kedudukan mereka di muka bumi, niscaya mereka mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, menyuruh berbuat yang makruf dan mencegah dari perbuatan yang mungkar; dan kepada Allah-lah kembali segala urusan." Al Haj ayat 41


"Kerajaan Allah Maha Berkuasa"


Sekian Akhukum

Pejuang Kecil
6.06 petang, 16 Jamadil Awwal 1430

Rumah Kedah, Hayyu A'syir, Kaherah, Mesir


0 comments:

22 safar 1430

 
Pejuang Kecil © 2007 Template feito por Templates para Você